Сключи онлайн Плати вноска MyEuroins Health За щети Офиси и Контакти Връзка с нас

30

септември 2025

Застраховка за служители – какво покрива и как я избират отговорните работодатели

Блог

Миглена Жотева

Автор: Миглена Жотева

Едно от най-ключовите предимства сред работодателите в България е успешното изграждане на employer brand – стабилна работодателска марка, която ги прави разпознаваеми и предпочитани на пазара на труда.

Съвременното поколение работна сила поставя все по-високи изисквания към своите работодатели – конкурентно заплащане, гъвкаво работно време, богат социален пакет.

Една от най-ценните придобивки, която вече много компании осигуряват на своите служители, е застраховката за здраве. В тази статия ще разгледаме основните видове застраховки за служителите, които предлага общото застраховане в България.

Какво представлява застраховката за служители?

Работодателите може да избират измежду няколко застраховки за своите служители:

  • Здравна застраховка

Здравната застраховка е сред най-търсените, а пазарът предлага различни нейни варианти. Тя не заменя общественото здравно осигуряване, а го надгражда с разширени покрития. Повечето застрахователи предлагат стандартни клаузи – болнична и извънболнична медицинска помощ, както и възстановяване на разходи за медицински стоки и услуги.

Евроинс обаче е един от застрахователите на пазара, който предлага един изцяло нов и иновативен здравен продукт – My Euroins Health. Тази застраховка поставя акцент най-вече на превенцията за ранното откриване на значими заболявания, което води до ефективното им лечение. Освен това, благодарение на партньорството с животозастрахователната компания „Евроинс Живот“, застраховката дава възможност за лечение на критични заболявания не само в България, но и в медицински заведения в цял свят.

Допълнително, Евроинс предлага на своите клиенти асистанс, който да насочва клиентите и съдейства при процеса на организиране на прегледи и евентуално лечение.

Изборът на здравна застраховка за Вашите служители зависи от съвкупност от различни фактори: възраст на служителите, начин на живот, социални и лични потребности и много други.

  • Застраховка „Трудова злополука“

Тя е друга опция на работодателите, за да защитят здравето на своите служители. По закон в България е задължително да има сключена застраховка „Трудова злополука“ за професии, които се считат за по-рискови поради характера им на дейност. Тези професии са утвърдени със заповед на министъра на труда и социалната политика и всеки работодател е задължен да провери дали неговата професионална практика попада в този списък. Съгласно Кодекса на социалното осигуряване, трудова злополука представлява всяко увреждане на здравето, причинено в резултат на изпълнение на работни ангажименти.

Защо застраховката за служителите е важна за работодателите?

HR предимства и социална отговорност

Застраховките за служителите заемат все по-значимо място в социалния пакет на дадена компания. За всяка една фирма, служителите са най-ценният актив и грижата за тяхното здраве и безопасна работна среда е ключов фактор за успех. Това не само подобрява работната среда, но и се изгражда доверие и лоялност в служителите.

Подобни придобивки представят компанията като надежден работодател, който:

  • Умело привлича висококвалифицирани служители;
  • Намалява текучеството на работници, а с това и разходите за подбор и обучения.

С реалната грижа за благосъстоянието на служителите си, фирмите изграждат стабилна стратегия за корпоративна социална отговорност и позитивен обществен имидж.
 

Бизнес ползи

Наред с ползите за служителите, няма как и да не споменем и бизнес предимствата на застраховките за здраве.

Едно от тях е данъчното облекчение, което фирмите получават ако са сключили доброволна здравна застраховка на служителите. Най-общо казано направените вноски се приспадат от сумата на годишните данъчни основи.

По този начин, компаниите не само оптимизират разходите си, но и изграждат устойчива политика. Защитени за живота и здравето си, служителите ще се чувстват по-спокойно на работното си място, което води до тяхната мотивираност и съответно продуктивност.

Как да изберем подходящата застраховка?

За да изберем най-подходящата застраховка за служителите е необходимо да се направи анализ на нуждите и потребностите:

  • Оценка на профила на екипа: възраст, здравни рискове, семейно положение;
  • Определяне на реалистичен бюджет;
  • Приоритизиране на най-важните покрития според сектора.

Друг важен критерий е изборът на застрахователна компания. Основните фактори, които да се вземат предвид са:Финансова стабилност и репутация;

  • Широка мрежа от болници и лекари;
  • Скорост и качество при уреждане на щети;
  • Гъвкавост на условията и възможност за промени;
  • Модерни технологични решения, като мобилни приложения и онлайн платформи.

 

Препоръчваме ви също
  • Цени за застраховки гражданска отговорност
  • Преглед на застраховка
  • Застраховка Карго